Este ziua lui Isus!


 ARTICOLE si ESEURI


Cat de crestin este Mormonismul?
adaugat la data 2005-09-06 15:18:10

Cat de crestin este Mormonismul?
O comparatie a Mormonismului cu Crestinismul istoric

Este Mormonismul de origine crestina? Aceasta ar putea fi o intrebare dificila atat pentru multi mormoni cat si pentru unii crestini. Mormonii vor pretinde ca ei includ Biblia printre cele patru carti pe care ei le considera Scripturile mormone, si sustin ca crezul in Isus Cristos este central credintei lor dupa cum indica chiar denumirea lor oficiala de, "Biserica a lui Isus Cristos a Sfintilor din Ultimele Zile" (engl. - "The Church of Jesus Christ of Latter-Day Saints").

De asemenea, multi crestini au avut ocazia sa auda Corul Tabernacolului Mormon cantand imnuri crestine sau sa fie impresionati de sustinerea de catre mormoni a unor inalte standarde morale si a respectului fata de familie.

Nu inseamna aceasta ca mormonii sunt crestini si ca Mormonismul este crestin?
Pentru a gasi raspunsul corect la aceasta intrebare este necesar sa comparam cu atentie doctrinele fundamentale ale religiei mormone cu doctrinele fundamentale ale Crestinismului biblic si istoric. Pentru a reprezenta pozitia mormona am apelat la urmatoarele binecunoscute lucrari doctrinare mormone, dintre care primele trei sunt publicate de catre Biserica Sfintilor Ultimelor Zile, si anume, Principii Evanghelice (Gospel Principles) (1992), Dobandirea unei casatorii celeste (Achieving a Celestial Marriage) (1976) si Un studiu al articolelor credintei (A Study of The Articles of Faith) (1979), lucrare ce-l are drept autor pe apostolul mormon James E. Talmage, cat si Doctrinele Mantuirii (3 volume), de catre cel de-al zecelea presedinte si profet Joseph Fielding Smith, apoi, Doctrina mormona (a 2-a editie, din 1979) scrisa de catre apostolul mormon Bruce R. McConkie, si Invataturile Profetului Joseph Smith.

1. Exista mai multi Dumnezei sau un singur Dumnezeu adevarat?
Biblia ne invata si crestinii ortodocsi de-a lungul veacurilor au crezut ca exista doar un singur Dumnezeu Viu si Adevarat si ca in afara de El nu mai exista altul (Deut. 6:4; Isaia 43:10,11; 44:6,8; 45:21,22; 46:9; Marcu 12:29-34).
In contrast, Biserica Mormona sustine ca exista mai multi dumnezei (Cartea lui Avraam 4:3...), si ca noi, la randul nostru, putem deveni dumnezei si dumnezeite, intr-o imparatie celesta (Dobandirea unei casatorii celeste, pag. 130, Doctrina Mormona, pag. 321).
De asemenea, mormonii mai invata si ca, cei ce ating dumnezeirea vor avea copii spirituali care li se vor ruga si inchina acestora asa cum ne rugam si ne inchinam noi lui Dumnezeu Tatal (Principii Evanghelice, pag. 302).

2. A fost Dumnezeu un om ca noi?
Biblia ne invata si crestinii ortodocsi de-a lungul veacurilor au crezut ca, Dumnezeu este un Duh (vezi, Ioan 4:24; 1 Tim. 6:15,16), ca El nu este un om (Numeri 23:19; Osea 11:9; Rom.1:22,23) si ca a existat din totdeauna (din vesnicii) ca Dumnezeu - omnipotent, omniprezent si omniscient (Psalmul 90:2: 139:7-10; Apoc. 19:6; Maleahi 3:6).
In contrast, Biserica Mormona invata ca Dumnezeu Tatal a fost odata un om ca si noi care a progresat ajungand Dumnezeu, avand acum un trup de carne si oase (Doctrina si Legamintele 130:22; "Dumnezeu insusi a fost odata asa cum suntem noi acum si este un om inaltat, ce sade pe tronul din indepartatele ceruri!", din Invataturile Profetului Joseph Smith, pag. 345-347; Principii Evanghelice, pag. 9; Articolele Credintei, pag. 430; Doctrina Mormona, pag. 321).
Intr-adevar, Biserica Mormona invata ca Insusi Dumnezeu are un Tata si un strabunic, si tot asa pana la infinit (Invataturile Profetului Joseph Smith, pag. 373; Doctrina Mormona, pag. 577).

3. Sunt Isus si Satana frati de spirit?
Biblia ne invata si crestinii ortodocsi de-a lungul veacurilor au crezut ca, Isus este singurul Fiu al lui Dumnezeu, ca a existat din totdeauna ca si Dumnezeu si ca este etern ca si Tatal si egal cu Acesta (vezi, Ioan 1:1,14; 10:30; Col. 2:9). Desi nu era cu nimic mai prejos decat Dumnezeu, la un moment dat El a lasat deoparte gloria pe care o impartea cu Tatal (vezi, Ioan 17:4,5 si Filipeni 2:6-11) si s-a facut trup pentru mantuirea noastra. Intruparea Lui a avut loc prin conceperea Sa supranaturala de catre Duhul Sfant si nasterea dintr-o fecioara (vezi, Mat.1:18-23; Luca 1:34,25).
In contrast, Biserica Mormona invata ca Isus Cristos este fratele nostru mai mare care a ajuns progresiv la dumnezeire dupa ce a fost mai intai procreat ca si copil spiritual de catre Tatal Ceresc si o mama cereasca apoi, conceput fizic (deci, trupeste) de catre Tatal Ceresc si o mama pamanteasca (Dobandirea unei casatorii celeste, pag.129; Doctrina Mormona, pag. 546-547; 742). Doctrina mormona afirma ca Isus si Lucifer sunt frati (Principii Evanghelice, pag. 17-18; Doctrina Mormona, pag. 192).

4. Este Dumnezeirea o Trinitate?
Biblia ne invata si crestinii ortodocsi de-a lungul veacurilor au crezut ca, Tatal, Fiul si Duhul Sfant nu sunt niste dumnezei diferiti, separati, sau niste fiinte separate, despartite, ci doar Persoane distincte ce se afla in Dumnezeirea Triunitara. In tot Noul Testament Fiul, Duhul Sfant cat si Tatal sunt identificati separati ca si Dumnezeu si fiecare in parte este aratat actionand ca si Dumnezeu (Fiul : Marcu 2:5-12; Ioan 20:28; Filip.2:10,11; Duhul Sfant : Fapte 5:3,4; 2 Cor.3:17,18; 13:14), si totusi Biblia ne invata ca acestia trei sunt in acelasi timp un singur Dumnezeu (vezi, punctul 1).
In contrast, Biserica Mormona invata ca Tatal, Fiul si Sfantul Duh sunt trei dumnezei diferiti (Invataturile Profetului Joseph Smith, pag. 370; Doctrina Mormona, pag. 576-577), Fiul si Sfantul Duh fiind odrasla literara a Tatalui Ceresc si a unei sotii celeste (Encyclopedia of Mormonism de Joseph Fielding McConkie, vol. 2, pag. 649).

5. A fost pacatul Evei si al lui Adam un mare rau sau o mare binecuvantare?Biblia ne invata si crestinii ortodocsi de-a lungul veacurilor au crezut ca, omul a cazut in pacat si ca aceasta cadere a fost un mare rau prin care pacatul a patruns in lume aducand condamnare si moarte tuturor oamenilor. Astfel noi ne nastem acum avand o natura pacatoasa si vom fi judecati pentru pacatele pe care le comitem ca si indivizi (Ezechiel 18:1-20; Rom. 5:12-21).
In contrast, Biserica Mormona invata ca pacatul lui Adam a fost "un pas necesar in planul vietii si o mare binecuvantare pentru noi toti" (Principii Evanghelice, pag. 33, Cartea lui Mormon - 2 Nephi 2:25; Doctrinele Mantuirii, vol.1, pag. 114-115).

6. Putem noi sa ne facem singuri vrednici inaintea lui Dumnezeu?
Biblia invata iar crestinii ortodocsi din toate veacurile au crezut ca fara credinta in lucrarea de ispasire a lui Isus Cristos pe cruce oamenii sunt "morti in pacatele si nelegiuirile lor" (Efeseni 2:1,5) si ca sunt incapabili sa se mantuiasca singuri. Doar prin har, si nu prin faptele facute in neprihanirea de sine, Dumnezeu ne iarta pacatele si ne face vrednici sa traim in prezenta Lui (Efeseni 2:8-9; Tit 3:5-6). Tot ce ne ramane noua de facut este sa ne incredem din inima in Cristos (desi este limpede ca fara dovada unei vieti schimbate declaratia de credinta a omului in Cristos trebuie pusa la indoiala. Mantuirea prin har si prin credinta nu inseamna ca cineva poate sa traiasca cum vrea! Romani 6:1-4)
In contrast, Biserica Mormona invata ca viata vesnica in prezenta lui Dumnezeu (pe care aceasta o denumeste "inaltarea in imparatia celesta") trebuie dobandita/castigata prin respectarea diferitelor legi si reguli ale Bisericii Sfintilor din Ultimele Zile, inclusiv a ritualurilor neobisnuite din Templul Mormon. Faptele bune sunt o conditie a mantuirii (asigura intrarea in "imparatia celesta" - Principii Evanghelice, pag.303-304; Perla de Mare Pret, Cel de-al Treilea Articol al Credintei, Doctrina Mormona, pag. 339, 671; Cartea lui Mormon - 2 Nephi 25:23).

7. Le este de folos moartea de ispasire a lui Cristos si acelora care Il resping?
Biblia invata iar crestinii ortodocsi din toate veacurile au crezut ca scopul lucrarii de ispasire a lui Cristos de pe cruce a fost de a oferi solutia perfecta pentru problema pacatului omenirii. Cu toate acestea, cei ce in aceasta viata resping harul lui Dumnezeu nu vor avea parte de aceasta mantuire, ci raman pe veci sub judecata lui Dumnezeu (Ioan 3:36; Evrei 9:27; 1 Ioan 5:11-12).
In contrast, Biserica Mormona invata ca scopul ispasirii a fost de a obtine, pentru toti oamenii, invierea si nemurirea (imortalitatea), indiferent daca-l primesc prin credinta pe Cristos, sau nu. Ispasirea lui Cristos reprezinta doar o baza partiala pentru neprihanire si viata vesnica pe langa care se adauga si ascultarea fata de toate poruncile bisericii Mormone, inclusiv a neobisnuitelor ritualuri din Templul Mormon (Principii Evanghelice, pag. 74-75; Doctrina Mormona, pag. 669).

8. Reprezinta Biblia unicul si ultimul Cuvant al lui Dumnezeu?
Biblia ne invata si crestinii ortodocsi de-a lungul veacurilor au crezut ca, Biblia este unicul, finalul si infailibilul Cuvant al lui Dumnezeu (vezi, 2 Tim.3:16; Evrei 1:1,2; 2 Petru 1:21) si ca Acesta va ramanea pentru totdeauna (este vesnic) (1 Petru 1:23-25). Conservarea providentiala de catre Dumnezeu a textului Bibliei a fost confirmata in mod minunat de descoperirea Sulurilor de la Marea Moarta (pentru documentare si informatii suplimentare contactati Institutul la adresa de la incheiere).
In contrast, Biserica Mormona invata ca Biblia a fost corupta, ca ii lipsesc multe din "partile limpezi si valoroase" si ca nu contine plinatatea Evangheliei (Cartea lui Mormon - 1 Nephi 13:26-29; Doctrinele Mantuirii, vol. 3, pag. 190-191).

9. A cazut intr-adevar intreaga Biserica intr-o apostazie (lepadare de credinta) totala?
Biblia ne invata si crestinii ortodocsi de-a lungul veacurilor au crezut ca, adevarata Biserica a fost intemeiata divin de catre Domnul Isus si ca niciodata nu a disparut si nu va disparea de pe Pamant (Mat.16:18; Ioan 17:11; 1 Cor. 3:11). Crestinii recunosc ca au existat vremuri de abatere si apostazie in Biserica, dar mai cred de asemenea ca intotdeauna a existat o ramasita care a pastrat cu strictete esentele biblice.
In contrast, Biserica Mormona invata ca a existat o apostazie totala si completa a Bisericii de la modelul intemeiat de Isus; aceasta stare de apostazie "inca predomina dar cu exceptia acelora care au ajuns la cunostinta evangheliei restaurate" a Bisericii Mormone (Doctrina Mormona, pag. 44; Principii Evanghelice, pag. 105-106).

Concluzie: Afirmatiile de mai sus, evidentiate prin italice, constituie binecunoscuta evanghelie crezuta de catre toti crestinii ortodocsi, din toate secolele, indiferent de denumirea bisericilor lor de apartenenta organizationala. De partea cealalta, unele religii noi, cum ar fi Mormonismul, pretind sa fie crestine, insa accepta drept Scripturi si alte scrieri in afara Bibliei, invata doctrine care o contrazic si sustin crezuri complet straine invataturilor lui Isus. Multe din aceste religii au aparut in ultimii 200 de ani (cum ar mai fi, Stiinta Crestina, Martorii lui Iehova, Mormonismul, etc.), si reprezinta cu adevarat apostazia, deci lepadarea de credinta crestina traditionala inspirata de Biblie.Mormonii sustin alaturi de crestinii ortodocsi multe din preceptele morale importante ale Bibliei. Cu toate acestea, punctele descrise mai sus sunt exemple ale diferentelor fundamentale si ireconciliabile dintre Crestinismul biblic si istoric, si Mormonism. Desi aceste diferente nu ne impiedica sa ne purtam prieteneste cu mormonii, totusi nu-i putem considera frati si surori de credinta in Cristos. Biblia ne avertizeaza cu tarie privitor la profetii falsi care vor predica "o alta evanghelie", vor vesti "un alt Isus" si vor fi insotiti de "un alt duh" (vezi, 2 Cor.11:4,13-15; Gal.1:6-9).

Bazati pe dovezile infatisate mai sus noi sustinem ca Mormonismul reprezinta exact o astfel de evanghelie falsificata. Biserica Mormona, dupa titulatura ei oficiala, "Biserica lui Isus Cristos a Sfintilor din Ultimele Zile" (LDS - Latter Day-Saints) declara documentul ei fondator, "Cartea lui Mormon", ca fiind "Un alt testament al lui Isus Cristos", sau "O noua revelatie a lui Isus Cristos" (n.tr.). Noi credem ca in realitate este vorba de, "Un testament al unui Alt Isus" si ca prin urmare Mormonismul nu poate fi crestin de origine.S-a evidentiat ca cineva nu poate spune ca este mormon si sa nege toate doctrinele fundamentale ale Mormonismului, si anume sa nege ca Joseph Smith a fost un profet al lui Dumnezeu, ca, "Cartea lui Mormon" este inspirata divin si este adevarata, ca Dumnezeu a fost odata un om care a progresat dobandind dumnezeirea prin respectarea tuturor legilor si preceptelor Bisericii Mormone, si ca aceasta a fost intemeiata de Dumnezeu. Cel ce neaga toate aceste crezuri nu poate fi numit membru de drept al Bisericii Sfintilor din Ultimele Zile, deci in speta, un mormon. Nimeni nu se poate numi sincer "mormon", daca nu sustine toate doctrinele fundamentale ale Mormonismului. In acelasi fel, daca mormonii nu cred nici macar doctrinele fundamentale sustinute si crezute de toti crestinii, cum se pot astepta ca fie primiti de crestini ca frati in credinta crestina, sau tovarasi de credinta ai acestora?
Mormonii cred ca crestinii urmeaza doctrine apostate. De ce totusi doresc atunci sa fie considerati parte integranta a comunitatii crestine?

Exista trei posibilitati:
-Pentru a le oferi confort si legitimitate. A le justifica personal optiunea de credinta.
-O asemenea pretentie le este de folos in eforturile lor de recrutare de membrii, oferindu-le justificarea de a se angaja in prozelitism.
-Ei se cred ca sunt singurii crestini adevarati.

Daca mormonii cred ca ei sunt singurii crestini, atunci nu ar trebui sa incerce sa treaca drept parte a Bisericii Crestine. In loc, ar trebui sa spuna deschis lumii ca cei ce pretind ca sunt crestini ortodocsi, nici nu sunt in realitate crestini, si ca ei, mormonii sunt adevaratii crestini. Ei invata de fapt acest lucru, dar in particular, nu in public.

http://www.cantececrestine.3x.ro






  MENIU PRINCIPAL


  RESURSE GRATUITE


  GALERIE FOTO

Timid

  RECOMANDARI



  RETEA SITE-URI


  PARTENERI
  STATISTICI SITE
 » total afisari: 3283134
 » vizite unice: 363263
 » vizitatori online: 5

  DIVERSE/PROMO
 
gradinita crestina Samariteanul